Spółka jest celowo założona celem realizacji projektu ZAMPU

OPIS SPÓŁKI

W roku 2021 firma Walta w programie BRIDGE ALFA otrzymała GRANT celem opracowania projektu ZAMPU. Firma VC LINK została udziałowcem przedsięwzięcia. Podzieliliśmy projekt na Trzy Kamienie Milowe. KM1) Dobranie odpowiedniego spoiwa, KM2) Opracowanie parametrów zaczepu, KM3) Właściwe zaprojektowanie linii montażu, pakowania oraz paletyzacji. Po półtorarocznej pracy Zespołu określiliśmy modele linii technologicznych i przygotowaliśmy prezentację oraz film pokazujący nasze założenia. W 2023r w maju złożyliśmy wniosek o fizyczne, częściowe zrealizowanie elementu  procesu ZAMPU, w programie pilotażowym AKCES. Zostaliśmy jego beneficjentem.


OPIS ROZWIĄZANIA (PRODUKTU/USŁUGI)

Proponowane rozwiązanie umożliwia przeprowadzenie całkowitej zmiany dostawy szyb wraz z elementami do fabryk samochodów. Fabryki samochodów, aby zamontować szyby boczne, muszą zamawiać szyby dodatkowo wyposażone w elementy (potocznie zwane uchwytami). Proponowane przez ZAMPU rozwiązanie upraszcza proces mocowania uchwytów do szyb. Dzięki zastosowaniu specjalnego kleju uchwyty mogą być montowane szybciej, a dzięki nowemu sposobowi mocowania elementu do szyby proces ten może być wydajniej zautomatyzowany. Mobilność tego procesu doprowadzi do tego, że producenci samochodów będą mogli montować szyby z towarzyszącymi im komponentami w dowolnym miejscu. Proces ten zaoszczędzi czas oraz obniży koszty. Rozwiązanie ZAMPU przynosi zmianę produktową: nowy produkt (komponent towarzyszący wraz z klejem zaproponowanym przez pomysłodawcę) oraz zmianę procesową: 
1) Znaczące obniżenie kosztów produkcji.
2) Podniesienie poziomu techniki.
3) Mobilność procesu daje możliwości montażu uchwytów na szybach w dowolnym miejscu, np. w fabryce samochodów.
4)  Możliwość zastąpienia szyb hartowanych, na laminowane bezpieczne, jednocześnie pozostając przy obecnie stosowanych mechanizmach podnoszenia i opuszczania szyb. Obecnie rynek automotive zmierza w kierunku poprawy bezpieczeństwa, co wymusza zastosowanie bocznych szyb laminowanych, dla których rozwiązania mocowania na dzień dzisiejszy mogą powodować powstawanie delaminacji (ice flower effect). 
5)  Zmniejszenie kosztów transportu o około 40% w przypadku uruchomienia montażu przy fabryce samochodów.
6) ZAMPU 3 charakteryzuje się również prostą demontowalnością produktu, możliwy jest odzysk nierzadko bardzo drogich elementów szyb. Rozwiązanie te pozwala na stosowanie go w przyszłych procesach budowy samochodów z części regenerowanych.




OPIS ZESPOŁU

Przedsiębiorca z ponad 40 letnim doświadczeniem na rynku. Współzałożyciel Saga Sp.j. Odpowiedzialny był za strategię sprzedaży, technologię produkcji oraz jej organizację. Pozyskał takich klientów jak Asashi Glass Company Group, Pilkington Group, Saint Gobain Sekurit Group. Fuyao.

SZYMON STUDZIŃSKI
Prawnik, od ponad 10 lat członek Okręgowej Rady Adwokackiej w Warszawie. Ekspert w świadczeniu pomocy prawnej przedsiębiorcom z różnych branży: transportowej, automotive, medycznej,  energetycznej,  oraz  nowych technologii. W czasie swojej pracy uczestniczył w kilkunastu projektach z zakresu fuzji i przejęć, jak również doradzał klientom w czasie realizacji inwestycji związanych z otrzymywaniem funduszy                   Ponadto w projekt emocjonalnie, hobbystycznie ale też i zawodowo zaangażowany jest Zespół Pracowników biorących udział w projekcie od jego początku, czyli od roku 2006. Wszyscy wtedy pracowaliśmy w jednej firmie.

OSOBY KONTAKTOWE

Grzegorz Kafarski