Dr informatyki z doświadczeniem w dziedzinie sztucznej inteligencji.
Założyciel i były dyrektor generalny Music Genome Inc., międzynarodowej firmy zajmującej się rekomendacjami muzycznymi opartej na sztucznej inteligencji.
Założył i zarządzał Affective Markets, firmą badającą emocje konsumenckie dla globalnych klientów z branż FMCG, Fashion & Beauty oraz eCommerce.
Miał czynny udział w pozyskiwaniu inwestycji dla swoich firm i zbieraniu funduszy.
Działał na rynkach globalnych, w tym przy negocjacjach z klientami w USA, Europie (w tym Empik) i Azji Wschodniej.
Opracował i prowadził kursy akademickie z zakresu eCommerce, sieci społecznościowych i przedsiębiorczości dla studentów MBA i informatyki.
Od 20 lat aktywny członek międzynarodowej społeczności startupowej.
Specjalizuje się w obszarach personalizacji i sztucznej inteligencji.
Napędza go praca zespołowa ze zmotywowanymi przedsiębiorcami.
Chief Scientist i współwłaściciel firmy Tooploox, zajmującej się uczeniem maszynowym.
Doświadczenie zawodowe zdobywał w Google, Qualcomm i Telefónice.
Kieruje pracami zespołu zajmującego się widzeniem maszynowym CVLab.
Pełni funkcję Senior Member w IEEE.
Jest członkiem licznych organizacji naukowych, w tym ekspertem NCBR.
Jest członkiem zespołu uczenia maszynowego GMUM na Uniwersytecie Jagiellońskim, a także liderem grupy badawczej zajmującej się widzeniem maszynowym w IDEAS NCBR.
Pełni funkcję Associate Editor w IEEE Access oraz MDPI Electronics i recenzuje prace publikowane w czasopismach TPAMI, IJCV, CVIU, TIP i TMM.
Jest współzałożycielem startupu technologicznego Comixfy, wykorzystującego metody AI do edycji wideo.
Specjalizuje się w obszarach: widzenie maszynowe (symultaniczna lokalizacja i mapowanie, wyszukiwanie wizualne), uczenie maszynowe (głębokie sieci neuronowe, modele generatywne, uczenie ciągłe), uczenie reprezentacji (deskryptory binarne).