zdrowia, był Prezesem HTA Audit, firmy zajmującej się oceną jakości raportów oceny technologii medycznych (HTA; Health Technology Assessment) oraz prezesem Watch Health Care Foundation.
W latach 2015-2017, jako wiceminister zdrowia był odpowiedzialny za politykę lekową, refundację oraz ustalanie urzędowych cen zbytu leków i wyrobów medycznych, mapowanie potrzeb zdrowotnych, inwestycje w opiece zdrowotnej, wycenę świadczeń zdrowotnych oraz koszyk świadczeń gwarantowanych.
W latach 2010-2011 pełnił funkcję Prezesa Central & Eastern European Society of Technology Assessment in Health Care (CEESTAHC).
W latach 2010-2012 oraz 2006-2008 prowadził szkolenia w Serbii, Kazachstanie i na Ukrainie z zakresu EBM, HTA, EBHC.
W latach 2006-2007 był Dyrektorem Departamentu Gospodarki Lekami w NFZ.
W 2004 roku został wybrany do zarządu Health Technology Assessment International (HTAi) i piastował to stanowisko do 2007 r.
Był również liderem zespołu Banku Światowego, którego celem było wprowadzenie w Serbii zasad EBHC.
Sukcesy w pracy w instytucjach publicznych
Osiągnięcia i najważniejsze projekty w MZ w okresie 11.2015-04.2017:
IOWISZ (Instrument Oceny Wniosków Inwestycyjnych w Służbie Zdrowia) – pomysłodawca, kierowanie realizującym Zespołem „Kartografów”; ustawa o IOWISZu radykalnie obniżyła ryzyko projektu map potrzeb zdrowotnych i zracjonalizowała wydatek 12 mld zł środków unijnych; IOWISZ objął również wydatkowanie środków krajowych na duże inwestycje w ochronie zdrowia;
RTR (Refundacyjny Tryb Rozwojowy) – pomysłodawca, kierowanie międzyresortowym zespołem; RTR to kryteria oceny producentów leków w Polsce i ich partnerstwa z polską gospodarką oraz zestaw korzyści, których firmy prowadzące działalność biznesową na terenie RP mogą się spodziewać; projekt proinwestycyjny w obszarze farmacji, zapisany w projekcie ustawy DNUR (duża nowelizacja ustawy refundacyjnej) z 2016 r.;
RWM (Refundacja Wyrobów Medycznych) – projekt ustawy o RWM został przygotowany w roku 2016 w ramach współpracy DPLiF MZ, AOTMiT i URPLWMiPB; projekt pod koniec 2018 został zawieszony po jego pozytywnym rozpatrzeniu przez Komitet Stałego Rady Ministrów; ustawa umożliwiłaby objęcie producentów wyrobów medycznych RTRem;
DNUR (Duża Nowelizacja Ustawy Refundacyjnej) – projekt został zawieszony we wrześniu 2016 r. po jednoznacznie pozytywnych rozstrzygnięciach konferencji uzgodnieniowej; zawierał m.in.: RTR, MCDA w podejściu egalitarnym do leków sierocych;
Inne projekty: przygotowanie i prowadzenie na ścieżce legislacyjnej ustawy o bezpłatnych lekach dla seniorów tzw. ustawa 75+, przygotowanie projektu ustawy o RDTL (Ratunkowym Dostępie do Technologii Lekowych) – po VI 2016 oryginalny projekt został zmieniony, NOPEF (Duża Nowelizacja Prawa Farmaceutycznego) w powiązaniu z AdA (nowa Apteka dla Aptekarza), obniżenie wycen w kardiologii interwencyjnej przy jednoczesnym zbilansowanym podniesieniu wycen w wielu innych niedofinansowanych dziedzinach opieki zdrowotnej, projekt ustawy o rejestrach, projekt ustawy o zawodzie farmaceuty, projekt Planu dla Chorób Rzadkich (ukończony w styczniu 2017r.), projekt Polityki Lekowej Państwa (ukończony w styczniu 2017r.), dokończenie realizacji pierwszych map potrzeb zdrowotnych w Polsce, pozyskanie środków na zatrudnienie w AOTMiT 100 analityków do prac nad koszykiem świadczeń gwarantowanych, rozpoczęcie prac nad zawartością koszyka przy współpracy z NFZ, zmiana licznych taryf świadczeń zdrowotnych, liczne decyzje refundacyjne – największym sukcesem było zrefundowanie wielu nowych cząsteczek na wykazie z 1.07.2016 przy przewidywanym zmniejszeniu wydatków na leki; wiele innych.
Osiągnięcia, jako Dyrektora Departamentu Gospodarki Lekami w Centrali NFZ
Zarządzenie Prezesa NFZ nr 17/2007 – pierwszy w Polsce akt prawny, który regulował refundację leków zgodnie z wymaganiami Dyrektywy Przejrzystości UE; dotyczył uruchamiania nowych programów terapeutycznych/lekowych obejmujących bardzo drogie leki stosowane we wskazaniach rzadkich i ultrarzadkich;
Skatalogowanie wniosków refundacyjnych na nowe programy lekowe, zgłaszanych wówczas do Centrali NFZ;
Zrankingowanie wniosków refundacyjnych na nowe programy lekowe;
Udział w pracach Rady Konsultacyjnej (dziś: Rada Przejrzystości) przy Prezesie AOTM;
Udział w pracach Zespołu ds. Gospodarki Lekiem (obecnie: Komisja Ekonomiczna) przy Ministrze Zdrowia;
Projekt wizytacji i zacieśnienia współpracy WGL w OW NFZ w całej Polsce „na zakładkę”;
Poprawa zdolności kontrolnych ordynacji leków oraz uruchomienie pierwszego w Polsce zespołu ds. fraud detection.
Używamy plików cookie, aby pomóc Ci w sprawnej nawigacji i wykonywaniu niektórych funkcji. Poniżej znajdziesz szczegółowe informacje o wszystkich plikach cookie w każdej kategorii zgody.
Pliki cookie, które są sklasyfikowane jako „Niezbędne”, są przechowywane w Twojej przeglądarce, ponieważ są niezbędne do umożliwienia podstawowych funkcji witryny.
Używamy również plików cookie stron trzecich, które pomagają nam analizować, w jaki sposób korzystasz z tej witryny, przechowywać Twoje preferencje oraz dostarczać treści i reklamy, które są dla Ciebie odpowiednie. Te pliki cookie będą przechowywane w Twojej przeglądarce tylko za Twoją uprzednią zgodą.
Możesz włączyć lub wyłączyć niektóre lub wszystkie te pliki cookie, ale wyłączenie niektórych z nich może wpłynąć na jakość przeglądania.
Cel
Zgoda
Niezbędne pliki cookie są wymagane do włączenia podstawowych funkcji tej witryny, takich jak zapewnienie bezpiecznego logowania lub dostosowanie preferencji w zakresie zgody. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych osobowych.
Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje na temat wskaźników, takich jak liczba odwiedzających, współczynnik odrzuceń, źródło ruchu itp. Statystyki są zbierane za pomocą systemu Matomo.